Când vinul își spune povestea

Deși ediția Salonului ROvinHUd 2016 s-a încheiat, noi deja suntem cu gândul la cea din 2017.

Mai mult decât atât, ne dorim să ne dezvoltăm cât mai frumos și să învățăm cât mai multe din tainele vinului.
Astfel că noi, autoreprezentanții Ceva de Spus, am participat sâmbăta aceasta la un training de inițiere în degustarea vinului.

Am învățat la ce anume trebuie să fim atenți atunci când degutăm un vin.
Pentru început, am putut observa că sunt mai multe tipuri de pahare din care putem degusta. Unele pahare sunt mai mari, altele mai mici în funcție de ceea ce dorim să degustăm.
De asemenea am învățat cum putem deschide corect o sticlă de vin cu ajutorul unui tirbușon.

Odată turnat vinul în pahare, am putut trece la analiza acestuia.
Cu ajutorul unei hârtii albe am putut vedea mai bine diferitele culori pe care vinul le are. De la cele pale până la cele mai puternice. În funcție de acestea, ne putem da seama dacă vinul din pahar este unul tânăr sau nu.
Apoi am putut trece la analiza olfactivă. Poate printre cele mai interesante lucruri a fost să descoperim cum același vin turnat în pahare poate avea diferite arome pentru noi, în funcție de cunoștiințele și experiențele fiecăruia.

Și nu în ultimul rând am trecut la degustare.

Vinurile pe care le-am degustat au fost: Crâmpoșie selecţionată de la Avincis, Chardonnay Sophia de la Carastelec, rose de la Crama Bauer, Pinot Noir Otarniţa de la Petro Vaselo, Fetească Neagră cu Cabernet Sauvignon de la Et Cetera și Tokaji Szamorodni.

Dacă ar fi să tragem o concuzie în urma acestui training am putea spune cu siguranță că orice vin are o poveste.
Indiferent de vinul pe care alegem să îl degutăm, important este să ne bucurăm de el în compania celor dragi și să creem cele mai frumoase amintiri.

Noi tocmai ce am mai creeat una. 🙂

Mulțumim Zoli pentru că ai împărtășit din cunoștiințele tale cu noi! 🙂

Raluca Popescu

vin

Salonul ROvinHUd 2016

Iată că am ajuns și la finalul celei de-a 3a ediții a Salonului ROvinHUd 2016.

Cu fiecare an ce trece, Salonul ROvinHUd devine tot mai frumos prin oamenii care participă, cei care își susțin masterclassurile, expozanți,voluntari și toți cei care pun umărul ca evenimentul să iasă cât mai bine.

Nici ediția de anul acesta nu a fost mai prejos.

Cei care au susținut anul acesta masterclassuri pro-bono au fost : Elizabeth Gabay, Darrel Joseph, Luiz Alberto, Előd Ádám, László Bálint, Rod Smith, Primo Franco.

Toți aceștia s-au alăturat cauzei noastre, lucru pentru care le mulțumim.

La salon s-a muncit din greu ca toată lumea să se simtă cât mai bine și să se bucure de vinuri excepționale.

Radu a dat câte un pahar și caiet cu program vizitatorilor, Andreea, Cristina, Alina, Eli și Dana, au spălat pahare, Tibi a cărat gheață pe sală pentru expozanți, Simona a stat la garderobă iar Raluca, Cosmin și Andrei au verificat brățări. Pozele în urma evenimentului au fost asigurate de Dan. Mamele și surorile au venit și ele în sprijinul nostru.

De asemenea, anul acesta, am putut vedea pentru prima oară cum se desfășoară un masterclass susținut de Darrel Joseph despre vinurile austriece, și a fost minunat.

A fost o ediție reușită iar profiturile de anul acesta vor merge pentru campaniile noastre privind educația incluzivă.

Mulțumim tuturor celor care ne-au sprijinit și au făcut ca ediția acesta să fie una frumoasă.

Ne vedem în 2017!

Raluca Popescu

unnamed-1

unnamed-3

unnamed-4

unnamed

Conferința anuală a autoreprezentanților 2016

Weekendul 7-9 octombrie a fost pentru noi unul plăcut și util deoarece a avut loc Conferința Anuală a Autoreprezentanților.

Pentru că ne dorim ca noi, autoreprezentanții, să transmitem mesajul nostru cât mai bine, tema conferinței a fost comunicarea.

În prima zi am făcut activități de cunoaștere și ne-am simțit foarte bine.

A 2 a zi, Dana Maier ne-a învățat despre comunicarea verbală iar Cosmin Miloș despre cea non-verbală.

După-masă Simona Smultea a ținut un workshop foarte interesant despre etichete. Au avut loc dezbateri foarte bune care ne-au făcut să conștientizăm cât de important este să nu judecăm după prima impresie.

Apoi Radu Vasile ne-a povestit despre limbajul corpului și la ce anume trebuie să fim atenți atunci când interacționăm cu cei din jur.

Ultima zi a început cu workshopul ținut de Raluca Popescu și Andreea Herbei pe tema comunicării eficiente Am înțeles cât de mult contează comunicarea eficientă atunci când milităm pentru accesibilizare și drepturile noastre.

Au fost 3 zile de muncă, autoreprezentare și distracție.

Raluca Popescu

dscn8924

dscn8946

dscn8994

dscn9098

dscn9147

dscn9229

dscn9288

Universități all Inclusive

Nu demult a avut loc un concurs român-elvețian organizat de cei de la Centrul Euroregional pentru Democrație împreună cu o universitate elvețiană.

Universități all Inclusive a fost proiectul în cadrul căruia s-a desfășurat concursul prin care s-a dorit conștientizarea cadrelor didactice și a studenților asupra importanței accesibilizării Universităților. Toate acestea,pentru studenții cu dizabilități și a campusurilor din Timișoara.

Studenții de la toate universitățile din oraș au fost provocați să facă primii pași în dezvoltarea unor campanii de accesibilizare. Astfel, s-a creeat și grupul de inițiativă CDS Motion format din studenți si absolvenți cu dizabilitati de la Ceva de Spus.

Deoarece am câștigat premiul întâi cu proiectul „Vreau și eu să urc la Universitate” , dorim să punem la dispoziția Universităților și a studenților cu dizabilități o rampă mobilă și câteva cărți în format audio.

Cu acest prilej, încurajăm studenții cu dizabilități să ne solicite ori de câte ori au nevoie de rampa mobilă și cărțile audio. Acestea pot fi achiziționate de la sediul Asociației noastre, pe strada Munteniei, nr 6 (zona Mehala)

Nu putem să încheiem fără a le ura tuturor studenților, un an bun și roditor!

Simona Smultea
Copreședinte

14542719_982813781846433_484059104_n

14580331_982813715179773_1426135435_n

Adunare Generală 2016

Există momente importante în care trebuie să ne oprim puțin și să privim spre viitor.

Sâmbătă am făcut acest lucru împreună și putem spune că a fost o zi importantă în viața Asociației noastre deoarece am avut Adunarea Generală .
Cu acest prilej,s-a prezentat raportul de activitate pe anul 2016 care a fost aprobat în unanimitate de către toți membrii asociației.

S-a trecut apoi la prezentarea candidaturilor, iar cei 7 curajoși care și-au dorit să ducă mai departe munca grea a Asociației pe următorii 2 ani au fost:
Elisabeta Moldovan, Simona Smultea ,Andreea Herbei, Dana Maier, Radu Vasile, Lăcrămioara Crainic și Cosmin Miloș.

În urma alegerilor,cei care vor duce mai departe munca sunt:
Simona Smultea și Elisabeta Moldovan – copreședinţi
Dana Maier și Andreea Herbei – vicepreședinţi
Cosmin Miloș – secretar

De asemenea, ne-am făcut planuri pentru următorii ani și cert este că greul de abia acum începe. 🙂

Noi dorim să felicităm toți candidații, iar noilor membri ai boardului le dorim succes pe mai departe.
Avem încredere că vor face o treabă bună, în lupta pentru o viață mai bună pentru toate persoanele cu dizabilități!

Raluca Popescu

dscn8781

dscn8861

dscn8876

dscn8878

Bega Bulevard 2016

Ediția Bega Bulevard 2016 ne-a găsit cu voie bună și activități interesante, menite să ne aducă mai aproape de cei care doreau să se oprească la standul nostru.

Timp de 2 zile, am întâlnit oameni frumoși care au ales să spună DA provocărilor noastre.

Proba șosetelor a fost una amuzantă dar foarte utilă pentru că oamenii s-au putut pune în pielea unui nevăzător. Aceștia erau legați la ochi și trebuiau să împerecheze mai multe șosete.

Sticluța buclucașă a dat și ea de furcă multora deoarece trebuiau să desfacă capacul unei sticle cu o singură mână, fără să se ajute de nimic altceva. Foarte mulți oameni ne-au spus că este dificil și că este un adevărat test al răbdării.

Și pentru că ne dorim o Timișoară accesibilă tuturor am fost dornici să aflăm cum le-ar plăcea oamenilor să fie orașul lor.

Poeziile Danei și brățările făcute de Eli au fost o adevărată bucurie pentru toți cei care ne-au vizitat standul.

Toate aceste activități au fost inspirate din situații reale care fac parte din viața noastră. La finalul acestora participanții ne-au încurajat și sperăm că au plecat mai conștienți că trebuie să apreciem tot ceea ce avem și să ne bucurăm la maxim de fiecare moment al vieții.

Am încununat aceste zile cu o binemeritată plimbare cu barca. 🙂

Raluca Popescu

DSC_0041

DSC_0042

DSCN8008

DSCN8020

DSCN8059

DSCN8105

Întâlnire la ANPD

În data de 31.08.2016 Moldovan Elisabeta şi Andreea Herbei, membrii asociaţiei Ceva de Spus, s-au întâlnit cu Mihai Tomescu, director ANPD.

ANPD este Autoritatea Naţională Pentru Persoanele cu Dizabilităţi şi are sediul la Bucureşti.

A fost o întâlnire de succes pentru că am discutat despre dezinstituţionalizare.

Am discutat depre banii care vor fi daţi pentru locuinţe protejate şi depre traiul în comunitate. Banii de la Uniunea Europeană sunt foarte puţini pentru nevoile persoanelor cu dizabilităţi.

Chiar dacă sunt puţini bani, ne dorim să fie folosiţi bine.

Banii trebuie să ajungă la organizaţiile cu cele mai bune proiecte.

Noi, autoreprezentanţii, ne dorim să ne spunem părerea despre cum trebuie sprijinite persoanele cu dizabiliăţi în comunitate.

Am mai discutat despre persoanele din instituţii.

Ele lucrează şi trebuie să cotizeze 80% din venitul lor.

Credem că procentul acesta este prea mare şi nu încurajează oamenii să muncească.

Am propus ca legea să fie modificată şi oamenii să cotizeze mai puţin.

Mihai Tomescu a luat în considerare propunerile noastre .

Ne-a promis că vom păstra legătura şi vom lucra împreună pentru îmbunătăţirea vieţii persoanelor cu dizabilităţi.

Moldovan Elisabeta
Copreședinte

14183965_1046757662068776_8025252227061872994_n

Director sau conducător?

Săptămâna trecută a fost una intensă dar tare plăcută pentru noi.

9 autoreprezentanți am participat la un training de leadership, ținut de buna noastră prietenă doamna Ilona Mihăieș, Președinte executiv al Centrului Euroregional pentru Democrație.

Pentru noi a fost o bună oportunitate să învățăm care este diferența între un director și un conducător și să aflăm care sunt calitățile pe care trebuie să le aibă fiecare dintre ei.

Am discutat despre rolurile care ni se potrivesc, de ce anume trebuie să ținem cont când avem întâlniri oficiale, care sunt calitățile noastre și unde mai avem de lucrat.

Nu am simțit deloc cum a trecut timpul, și absorbeam fiecare cuvânt rostit, dornici să învățăm cât mai multe.

Ne-am bucurat să descoperim lucruri noi și utile care ne pot ajuta de-a lungul vieții .

Deșl mai avem de lucrat și învățat multe lucruri în viitor, dorința noastră este clară:

Ne dorim să fim adevărați conducători , oameni care să motiveze și să pună umărul la lucru din greu pentru respectarea drepturilor persoanelor cu dizabilități.

Îți mulțumim Ilona pentru tot ce ne-ai învățat, și pentru că ai văzut potențialul din noi!

Raluca Popescu

14117704_1039320279479181_7904928024246581085_n

„Ceva de Spus” la Debrecen

În perioada 28-30 Iulie boardul și angajații Ceva de Spus am mers în training la Debrecen.

Am stat într-o zonă superbă de munte și a fost minunat să putem fi departe de agitație, să ne trezim dimineața bucurându-ne de liniște, soare și aerul proaspăt de munte.

Timp de 3 zile am lucrat în echipe,am aflat lucruri noi unii despre alții dar mai ales ne-am consolidat .

În primele 2 zile am făcut planul pe următorii ani, pe accesibilizare și dezinstituționalizare. Ne-am spus visele, temerile dar mai ales am stabilit obiectivele pe care dorim să le atingem.

Știm că aceste teme nu sunt deloc ușoare însă suntem perseverenți și nu ne vom lăsa până nu vom reuși.

Desigur, nici distracția și voia bună nu au lipsit. Am încheiat cele 3 zile într-un mod cât se poate de frumos: bucurându-ne de o plimbare prin pădure cu căruța trasă de cai. 🙂

Drumul spre casă a fost și el presărat cu muzică bună dar mai ales râsete multe deoarece trebuia să ghicim melodiile pe care le fredona cel/ cea care asculta în căști. Ne-am descurcat destul de bine 🙂

Da, persoanele cu dizabilități pot munci, se pot distra și se pot bucura de viață .Iar noi, pentru toate acestea luptăm să devină posibile pentru toate persoanele cu dizabilități.

Raluca Popescu

DSCN7619

DSCN7647

DSCN7656

DSCN7667

DSCN7745

Întâlnire cu partenerii OSI la Barcelona

În perioada 23- 27 mai, la Barcelona s-a desfășurat întâlnirea anuală a partenerilor Open Society Mental Health Initiative.

La această întâlnire au participat atât organizații neguvernamentale cât și experți în campanii media, producători de film și foști activiști Green Peace.

Aceștia au prezentat în cele 4 zile workshopuri din care am învățat cum să facem un filmuleț prin care să prezentăm problemele cu care ne confruntăm, cum să eficientizăm campaniile și cum să folosim arta în activism.

Noi am prezentat Salonul de vinuri ROvinHUd ca idee de fundraising, unde am putut îmbina pasiunea pentru vinurile de calitate, cu ABILITĂȚILE persoanelor cu dizabilități.

Am descoperit că Barcelona este foarte accesibilă pentru cei în scaun rulant dar nu are semafoare semnalizate acustic pentru nevăzători.

Le mulțumim organizatorilor pentru că am putut îmbina utilul cu plăcutul, am legat prietenii noi și am putut învăța lucruri utile. Sperăm să culegem roadele acestei întâlniri cât de curând.

Simona Smultea
Vicepreședinte

13226880_1327443830603351_6464718734536660042_n

13259994_1327443803936687_6770674337235889467_n

Page 4 of 13« First...23456...10...Last »